de kleuterklassen.

De kleuterafdeling bevindt zich aan de overkant van het Abeelpad en de Zwalmbeek. Om met de kleuters op een veilige en snelle manier de overstap te maken van de kleuterafdeling naar het hoofdgebouw en de refter gebruiken we het brugje over de Zwalmbeek dat zich aan de achterkant van de kleuterafdeling bevindt.

De vernieuwde kleuterklassen zijn ondergebracht in twee kleuterblokken. Ze bieden veel daglicht en ruimte zodat het er aangenaam vertoeven is voor onze kleuters.

We kiezen bewust voor een indeling in klasgroepen van vijftien tot twintig kleuters zodat elke kleuter de nodige aandacht krijgt.
Alle kleuterklassen beschikken over een digitaal schoolbord en ook de playtables en ipads bieden onze kleuters mogelijkheden om reeds op jonge leeftijd ICT-vaardigheden te verwerven.
De lessen bewegingsopvoeding gaan door in de speelzaal van de tweede kleuterblok, bij goed weer kan dit ook buiten op de speelplaats. Vanaf de derde kleuterklas gaan we naar het zwembad voor de lessen watergewenning.