schooluren, opvang en busregeling.

Hier vindt u informatie omtrent de openingsuren van de school, waar en wanneer er opvang is tegen welke prijs, welk busvervoer de school voorziet en hoe je dit allemaal kan aanvragen.

wat staat er op het menu.

Dagelijks bieden wij in de refter van onze school verzorgde maaltijden aan. Deze maaltijden omvatten soep en een hoofdgerecht (bestaande uit aardappelen/pasta, groenten, vlees of vis). De prijs van een volledige maaltijd bedraagt € 3,00 voor de kleuters en € 3,50 voor de leerlingen van de lagere klassen. Voor kinderen die dit wensen is er ook de mogelijkheid tot het eten van een lunchpakket en het drinken van water (gratis) of van soep (voor kleuters gratis, voor leerlingen van de lagere klassen aan € 1,00).

aandacht voor gezonde voeding.

Gezonde eet- en leefgewoontes
Wij bannen snoep, kauwgom, chocolade, fruitsap en frisdranken. Wij stimuleren het eten van gezonde tussendoortjes (bv. een droge koek, een stuk fruit). Water is de beste dorstlesser.

Oog voor lekkers.
Vanaf begin oktober kunnen de leerlingen gedurende 30 schoolweken (tot ongeveer half juni) deelnemen aan het fruitproject ‘Oog voor lekkers’. Wekelijks krijgen zij op donderdag een stuk fruit of groente aangeboden. Het aanbod is gevarieerd (bv. niet enkel een appel of peer, maar ook aardbeien, kiwi, druiven, kaki persimon, meloen, ananas, mandora, wortel, snoeptomaatjes, …) en dit alles voor de prijs van € 7,50 voor een gans schooljaar.

nandi project.

Onze school heeft met NANDI een samenwerkingsproject met de Kunstacademie Vlaamse Ardennen Ronse. NANDI staat voor Not AN inDIcator. Het is een sociaal-cultureel project dat aan jongeren de mogelijkheid biedt om aan kunstontwikkeling te doen. Leerlingen ontdekken en ontwikkelen hun muzisch-creatieve talenten wat hun zelfvertrouwen, hun gevoel van eigenwaarde en hun zelfbeeld ten goede komt. Leerlingen die aan het project deelnemen krijgen tegen een democratische bijdrage na de onderwijstijd in de eigen school les van leerkrachten van de Kunstacademie. Wie hierover meer info wenst, kan contact opnemen met het secretariaat van de school.

wat staat er op de planning.

Bekijk onze planning om te zien wat jouw kind deze of de komende weken op het programma heeft staan.

schoolreglement.

Indien je te weten wil komen wat je rechten en plichten als ouder en leerling binnen onze school zijn, klik dan zeker op onderstaande knop.

veelgestelde vragen.

Veel ouders zitten met gelijkaardige vragen. Wij hebben deze gebundeld en er een passend antwoord bij geformuleerd. Neem gerust een kijkje, je kan er misschien een telefoontje door uitsparen.

bezoek onze school.

Breng samen met uw kind vrijblijvend een bezoek aan de school. De directie en de leerkrachten vertellen u graag meer over de school.

opendeurdag.

Tijdens de opendeurdagen kunnen ouders, kleuters en leerlingen langskomen voor een rondleiding en een gezellige babbel met het schoolteam.